۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۶

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

بهترین مکان برای تبلیغ دین محیط‌های فرهیخته دانشگاهی است

 بهترین مکان برای تبلیغ دین محیط‌های فرهیخته دانشگاهی است

زنجان-معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: بهترین مکان برای تبلیغ دین محیط‌های فرهیخته دانشگاهی است و روحانیون باید قدر این نعمت را بدانند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام‌ سیدمهدی میراحمدی ظهر روز پنج شنبه در آئین تکریم و معارفه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زنجان و رئیس استانی دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان زنجان، گفت: بهترین مکان برای تبلیغ دین محیط‌های فرهیخته دانشگاهی است و ما روحانیون باید قدر این نعمت را بدانیم.

وی افزود: کار ویژه و مهم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، تبلیغ و انتقال علمی، قولی و عملی (رفتاری) دین و مذهب در سطح دانشگاه‌ها است.

میراحمدی ادامه داد:حضور مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از نوع حضور معنوی، دینی، روحانی و هدایت‌گرانه است و حضور مدیریتی و اجرایی، حضور اصلی نیست زیرا برای ما حضور مدیریتی، اصل نبوده بلکه عملکرد اصلی، عملکردی است که بتواند منجر به حضور و اثرگذاری دینی، برادرانه و دلسوزانه در دانشگاه‌ها شود.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: تقویت ارتباط معنوی بین مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌ها اهمیت بالایی دارد و مسئولان نهاد رهبری در دانشگاه وظیفه دارند تا مسائل دینی و اعتقادی را به خوبی در محیط دانشگاه برای دانشجویان، تبیین و بیان کنند.

میراحمدی افزود: تعمیق روحیه فرهنگی و توسعه آموزه‌های دینی و ایجاد محیط معنوی در دانشگاه و همچنین تقویت روحیه مشارکت در عرصه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در دانشگاه ها از دیگر اهداف بسیار مهم و ارزشمند نهاد رهبری در دانشگاه‌ها است.

وی افزود: هم‌اکنون مخاطبان ما، نسل جدید در محیطی فرهیخته هستند که باید با حضور عالمانه و ارتباط قوی با دانشگاهیان به سوالات آن‌ها در حوزه‌های مختلف پاسخ داد.

میراحمدی با بیان اینکه روحانیون حاضر در دانشگاه‌ها در ابتدا نماینده دین در این حوطه هستند، افزود: اختلاف‌نظرهای موجود امری طبیعی و مایه رشد است؛ چرا که همه ما در یک جبهه هستیم و مطیع امر ولایت؛ لذا بایستی از همه دانشجویان استقبال کنیم.

کد خبر 5897756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha